Si em dius adéu

Si em dius adéu




dimarts, 17 de febrer del 2009

DES DEL GUTTMANN - MARINADA U

Aniria bé que tothom passés un dia o almenys una estona a l'Institut Guttmann de Badalona. El patiment i la lluita de malalts i familiars, tot i ser dura, està envoltada de força, de tendresa i, fins i tot, d'alegria.

Companys de fatigues aquí es fan amics i amigues, la lluita diària, que moltes vegades suposa guanyar un mil·límetre de moviment o de benestar ,dóna una visió de la vida que mai no podia imaginar, tot i conèixer ja abans la insitutció de referències o per Ventdelplà.

El treball de l'equip mèdic, fisios i de tot el personal -alguns també 'discapacitats'- és seriós, organitzat, d'una gran i amable professionalitat que estimula i encoratja.

Els minusvàlids, sovint joves producte de lesions mèdul·lars pròpies d'accidents, poc a poc van apareixent i fent-se respectar a la nostra societat que encara veu la cadira de rodes com una situació d'inferioritat.

I resulta que d'institucions del nivell del Guttmann, fundació privada que compta amb el suport del Departament de Salut de la Generalitat, no n'hi ha cap altre a la resta de l'Estat.

Hi estic ingressat i em sento remogut, però molt més ric per viure aquest cúmul d'experiències, de tantes vides, com la meva, que lluiten, la majoria junt amb les seves famílies, per recuperar una major autonomia i, amb ella,una major capacitat de plenitud.


PEP MANTÉ I SPA

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Pep, maco, ja he tornat de Mataplana. De seguida que pugui vindré a fer-te una abraçada i a explicar-te cosetes. Gràcies per transmetre aquesta fortalesa. Ara, sense la mare, em sento més sola que abans i més fràgil. Demà, com cada dimecres, esmorzo (en anglès!!) amb amics comuns(Víctor i Núri, Corro Cot, Núria Manté, etc.)ja m'informaran de lloc i horaris per venir-te a veure. Petons. Isabel Tirado

Anònim ha dit...

Hola Pep!!

Per aqui ens van informant del procés que estas fent: La teva força m'emociona i em fa somriure... M'imagino que la teva empenta estarà removent els estrats de la Guttmann i de tots els qui treballen...
Bé, només vull dir-te que et tenim molt present, i que t'enviem un munt de petons i abraçades.
Raquel

Gladiadors a Roma!

Gladiadors a Roma!



Pep Jubilació

Pep Jubilació